آموزش پخت, اطلاعات عمومی

شیرینی رژیمی چیست؟ و انواع شیرینی رژیمی

شیرینی رژیمی

یکی از جذاب ترین و وسوسه انگیزترین خوراکی های جهان به طور قطع شیرینی خواهد بود. اما مصرف بیش از اندازه و زیاده روی موجب مشکلات و بیماری های بسیاری خواهد شد. دیابت یکی از انواع مریضی بوده که به طور مستقیم با قند خون شما در ارتباط می‌باشد. در نتیجه جایگزین کردن شیرینی رژیمی یک انتخاب عاقلانه برای افراد با مریضی دیابت و رژیم های غذایی خاص خواهد بود. اگر به دنبال تناسب اندام و لاغری هستید بهتر است تا کالری مصرفی و قند و شکر خود را کنترل نمایید. شیرینی های رژیمی کالری و شکر کمتری به نسبت سایر شیرینی ها داشته و یک گزینه خوشمزه و سالم می‌باشند. آرد جو، سبوس، جو دو سر پرک و شیرین کننده های طبیعی قدم مهمی در تهیه و پخت شیرینی رژیمی می‌باشند.

شما می‌توانید نمونه های بسیار خوشمزه‌ای از شیرینی رژیمی را در شیرینی سرای فریدونکنار سفارش داده و خرید نمایید.

شیرینی رژیمی
طرز تهیه و پخت انواع شیرینی رژیمی

تفاوت های شیرینی رژیمی و شیرینی عادی

شیرینی های عادی موجود در بازار به طور معمول با روغن و شکر فراوانی تولید می‌شوند. و خب یکی از دلایل اصلی چاقی مصرف روغن، شکر و آرد سفید خواهد بود. علاوه بر این زیاده روی در مصرف شیرینی های عادی موجب شده تا مشکلات پوستی و جوش های زیر پوستی بیشتر از پیش خود را بروز دهند. حتی اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال نکرده و تناسب اندام دارید نیز بهتر است تا برای سلامت بیشتر در مصرف انواع شیرینی حد خود را رعایت کرده و زیاده روی نفرمایید. هر چند شیرینی رژیمی نیز نباید بیشتر از حد نیاز بدن میل شود. اما به دلیل استفاده از شیرین کننده های طبیعی، آرد سبوس دار و جو، روغن کمتر و … گزینه بسیار سالم تری خواهد بود.

شیرینی رژیمی با جو دو سر

یکی از جذاب ترین گزینه‌ها در تهیه شیرینی رژیمی، جو دو سر خواهد بود. خواص بسیار زیاد آن موجب شده تا یک میان وعده و حتی صبحانه مقوی برای شما باشد. بدون استرس و نگرانی از کالری می‌توانید این شیرینی را میل نمایید. استفاده از موز، توت فرنگی و انواع بری‌ها و میوه های خشک شده به همراه آجیل موجب هر چه خوشمزه تر شدن شیرینی رژیمی شما خواهد بود. برای شیرین کننده نیز از گیاه استویا و یا سایر شیرین کننده های طبیعی مانند خرما، عسل و کشمش می‌توانید استفاده نمایید. در طرز تهیه این شیرینی تمام مواد گفته شده را درون ظرفی ریخته و به خوبی با هم مخلوط نمایید. ماده نهایی باید غلظت داشته و به یکدیگر چسبیده باشند.

استویا گیاهی با گلیکوزید های طبیعی می‌باشد. در نتیجه بهترین شیرین کننده برای افراد با مریضی دیابت نیز خواهد بود. شیرینی هایی که با استویا تهیه شده‌اند برای کودکان، ورزشکاران و دیابتی ها قابل استقاده و مصرف می‌باشد. ظرفی مناسب فر را با کاغذ روغنی پوشانده و مواد را در سطح آن پخش نمایید. درون فر با دمای 180 درجه به مدت 10 الی 15 دقیقه قرار داده تا شیرینی رژیمی شما آماده شود.

خرید و تهیه انواع شیرینی و کیک های مجلسی را با ما در شیرینی سرای فریدونکنار تجربه نمایید.

شیرینی برای افراد دیابتی

برای دیابتی ها نیز می‌توانید شیرینی و کیک رژیمی بدون قند تهیه نمایید. ترکیب کره آب شده، پودر استویا، نمک، آرد، بکینگ پودر و تخم مرغ یک شیرینی رژیمی فوق العاده برای دیابتی ها خواهد بود. در ابتدا کره آب شده، تخم مرغ های به دمای اتاق رسیده و پودر استویا را با یکدیگر به خوبی هم می‌زنیم. ترکیب نهایی باید پف کرده و همچنین سفید نیز باشد. بکینگ پودر، نمک و آرد را به ترکیب به دست آمده اضافه کرده و به آرامی هم می‌زنیم. استفاده از آرد گندم و یا آرد جو به جای آرد سفید، فیبر و مواد مغذی بیشتری خواهد داشت. برای این که پف کیک نخوابد بهتر است تا آرد را در ابتدا الک کرده و خیلی آرام به مخلوط اضافه کرده و هم زده شود.

هر چند مصرف زیاد شیرینی موجب شده تا حملات خطرناکی به افراد دیابتی دست داده و در هر لحظه باید مراقب سلامتی خود باشند. اما این به معنای حذف کامل هر گونه شیرینی نخواهد بود. انواع مختلف از شیرینی های رژیمی می‌تواند جایگزین خوشمزه و سالمی بوده تا هوس های افراد را به خوبی از بین ببرد.

انواع شیرینی رژیمی
شیرینی رژیمی با جو دو سر و تخم کتان

طرز تهیه کوکی های رژیمی

پخت و تهیه یک کوکی خوشمزه و رژیمی میان وعده مقوی و جذابی برای ورزشکاران خواهد بود. استفاده از موز، جو پرک، کره بادام زمینی، چیپس شکلاتی، عسل، آجیل همچون بادام، گردو و پسته، میوه های خشک، پودر وانیل و پودر نارگیل در پخت کوکی رژیمی آزاد می‌باشد. مقدار شیرینی آن نیز با توجه به سلیقه خودتان قابل تغییر است. می‌توانید عسل را حذف کرده و یا از شکلات تلخ استفاده نمایید. اندازه و کم و بیشتر کردن هر کدام از این موارد به سلیقه غذایی خودتان خواهد بود. دو عدد موز و یک فنجان جو نقش اصلی را در تهیه کوکی خواهند داشت.

موزها را پوست کنده و به طور کامل خرد نمایید. موز های خرد شده را به همراه جو و سایر مواد ترکیب کرده و به خوبی مخلوط نمایید. در نهایت درون سینی فر و قالب کوکی ریخته و درون فر بگذارید. قبل از درون فر گذاشتن می‌توانید با هر کدام از موارد گفته شده کوکی رژیمی خود را تزئین نیز نمایید. 15 الی 20 دقیقه با دمای 180 درجه برای پخت کوکی رژیمی شما کافی خواهد بود.

برای خرید شیرینی رژیمی های جذاب و خوشمزه با ما در شیرینی سرای فریدونکنار در ارتباط باشید.

طرز تهیه شیرینی رژیمی بدون فر

فر، هوا پز و سایر لوازم برقی برای پخت کیک در دسترس تمامی افراد نخواهد بود. اما این کمبودها نباید جلوی شما را برای تغییر روش زندگی به سمت سالم خوری بگیرد. بسیاری از روش های گفته شده درون قابلمه و با اجاق گاز نیز قابل پخت می‌باشد. می‌توانید کوکی رژیمی، کیک دیابتی و شیرینی رژیمی خود را با روش های قبلی گفته شده انجام دداه و در مرحله آخر درون قابلمه قرار دهید. تابه و یا قابلمه‌ای نچسب انخاب کرده و ته آن را با مقدار کمی از روغن چرب نمایید. استفاده از دم‌کنی به پخت بهتر کمک خواهد نمود. پس از 20 دقیقه با خلال چوبی و یا چنگال میزان پخت را بسنجید.

کوکی رژیمی
کوکی رژیمی برای ورزشکاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *