اطلاعات عمومی, شیرینی, کیک

کیک و شیرینی مخصوص شب یلدا

یلدا

دورهمی و جشن های شب یلدا از رسم و رسومات قدیمی ایران می‌باشد. خوردن آجیل، شیرینی، کیک یلدایی، میوه و شب نشینی جذابیت این عید باستانی را بیشتر نیز کرده است. زیرا در گذشته تاریکی نماد اهریمنان بوده و با نشستن دور آتش، همراه بودن با یکدیگر و خواندن غزلیات حافظ و فال گرفتن اهریمن را دور می‌کرده‌اند. به همین علت تنقلات بسیاری را برای این شب طولانی تهیه می‌نمودند تا در دورهمی‌ها میل نمایند.

پخت و خرید انواع شیرینی های محلی، ژله های یلدایی و در سال های اخیر خرید کیک با طرح یلدا رواج پیدا کرده است. میوه های انار و هندوانه تبدیل به نماد های شب یلدا شده‌اند. در نتیجه کیک و دسر و یا ژله با طرح این میوه‌ها نیز طرفداران بسیاری دارند. در روزهای نزدیک به این جشن در فروشگاه های مختلف غذایی و یا حتی پوشاک نیز می‌توانید اثری از این نماد های جذاب یلدایی ببینید.

ما در شیرینی سرای فریدونکنار انواع شیرینی های محلی مازندرانی همچون پشت زیک و برنجک را به همراه شیرینی های جذاب یلدایی پخت می‌نماییم. برای سفارش کیک و دسر یلدایی با طرح های جذاب و خرید انواع کیک و شیرینی با ما در ارتباط باشید.

برای مشاوره و خرید انواع کیک، شیرینی و اطلاعات بیشتر با شماره تماس 01135660900 در ارتباط باشید.

کیک یلدایی
کیک و شیرینی مخصوص شب یلدا

انواع شیرینی با کیک یلدایی

شیرینی های جذابی همچون ساق عروس، قطاب، آب دندون، کره‌ای و شیرینی کره‌ای مخصوص بقچه‌ای بسیار ماسب برای خرید در شب یلدا می‌باشند. اگر مهمانان بسیاری را برای این جشن دعوت نموده‌اید با خرید چند مدل شیرینی یک پذیرایی بی‌نظیر خواهید داشت. و اگر می‌خواهید مقداری تم یلدایی داشته باشید نیز از خرید کوکی شب یلدا با طرح های انار و هندوانه غافل نشوید. مازندرانی ها همیشه شیرینی های محلی مخصوص به خود را داشته و در مناسبت های مختلف نیز پخت می‌کرده‌اند.

کماج محلی، پشت زیک و یا سوهان کنجدی، برنجک و … از خوشمزه ترین شیرینی های قابل خرید می‌باشند. باسلوق گردویی با پودر نارگیل را نیز در خرید شیرینی شب یلدای خود فراموش نفرمایید. سفره شب یلدای خود را با میوه های جذابی همچون خرمالو، ازگیل زمستانه و انار رنگین‌تر نیز خواهید کرد. پخت کدو و لبو و میل نمودن دورهمی آن از خاطرات شیرین شب یلدا برای کودکان و بزرگسالان خواهد بود.

کیک و دسر های یلدایی با ژله در سال های اخیر طرفداران بسیاری پیدا کرده است. کیک با طرح های یلدایی و نماد های معروف آن زیبایی بسیاری به سفره شما خواهد داد. پشمک نیز یکی دیگر از شیرینی های معروف شب یلدا بوده که حتی در پخت کیک نیز می‌توان از آن استفاده نمود. طرح کیک یلدا با آدم برفی، میوه های خرمالو، هندوانه و انار و یا آجیل نیز جذاب می‌باشند. کدو حلوایی یکی دیگر از عضوهای اصلی در جشن شب یلدا خواهد بود. اگر کیک کدو حلوایی را امتحان نکرده‌اید حتما به سراغ خرید و یا پخت آن بروید. در نماد کیک خود می‌توانید از غزلیات حافظ نیز استفاده کرده و طرحی جدید داشته باشید.

کیک شب یلدا برای عروس

طولانی ترین شب سال برای تازه عروس‌ها حال و هوایی متفاوت خواهد داشت. زیرا در رسم و رسومات قدیمی تا به امروز در این شب برای این عزیزان هدیه های متفاوتی تهیه می‌شده است. خرید و تهیه کیک و دسر نیز موجب شادی هر چه بیشتر برای عروس های جوان خواهد بود. استفاده از غزلی عاشقانه بر روی کیک و یا رنگی به سرخی انار طرحی بی‌نظیر را ایجاد خواهد نمود. دسرهای ویژه‌ای همچون انواع چیزکیک و ژله های رنگی نیز گزینه هایی فوق العاده می‌باشند.

دسر دو رنگ سفید و قرمز و یا استفاده از رنگ سبز یلدایی را در دستور کار خود قرار دهید. کیک لبو نیز با خامه و رنگ سرخ لبو یکی از شیک ترین گزینه ها در انتخاب کیک شب یلدا برای عروس خواهد بود. استفاده از طرح های سنتی و ایده گرفتن از آن ها مخصوص شب یلدا خواهد بود. شما می‌توانید سفارش های خود را ثبت کرده و یا از کیک های ساده و فوری ما در شیرینی سرای فریدونکنار انتخاب نمایید.

کیک طرح قلب
سفارش کیک طرح قلب یلدایی در شیرینی سرای فریدونکنار

ایده دسر شب یلدا

چیزکیک های میوه‌ای همچون چیزکیک خرمالو، چیزکیک انار و چیزکیک پسته و هندوانه از دسرهای ساده بدون نیاز به فرو خوشمزه یلدایی می‌باشند. شما می‌توانید برای تزئین از میوه های تازه و یا ژله های طعم دهنده استفاده نمایید. و یا برای راحتی بیشتر چند برش از طعم های مختلف را سفارش داده و خرید نمایید. دسر های خوشمزه و رژیمی ما را در شیرینی سرای فریدونکنار امتحان نمایید. آبنبات های یلدایی و رنگارنگ نیز برای کودکان بسیار مناسب خواهند بود. ژله های میوه‌ای، ژله چند لایه، ژله بستنی و استفاده از میوه در ژله از گزینه های بعدی خواهند بود. پای توت فرنگی و پای انار با خامه و استفاده از خمیرهای آماده دسری خوشمزه و سریع به شما خواهد داد.

طرح های بسیار متنوع و خوشمزه‌ای را می‌توانید برای شب یلدای خود اجرا نمایید. ما به شما در این مسیر کمک کرده و برای راحتی بیشتر شما انواع شیرینی ها و کیک های یلدایی را آماده خواهیم ساخت. شما می‌توانید با مراجعه حضوری و یا تماس به صورت غیر حضوری سفارش خود را ثبت نمایید. برای شهر های اطراف امکان ارسال کیک و شیرینی نیز خواهد بود. در نهایت خرید انواع کیک و شیرینی شب یلدایی برای برپایی دورهمی با عزیزان و زنده نگه داشتن رسم های قدیمی خواهد بود. بزرگسالان و کودکان را در این شب فراموش نکرده و حتما فال حافظ بگیرید!

شیرینی یلدا
انواع شیرینی و باسلوق برای شب یلدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *