شیرینی

انواع شیرینی تر

خرید و سفارش شیرینی تر

از دل‌چسب ترین شیرینی های موجود در ایران و تمام دنیا شیرینی تر و خامه‌ ای می‌باشند. ترکیبی از بافت نرم و جذاب شیرینی در کنار کرم و خامه، طرفداران بسیاری را مجذوب خود می‌نماید. شیرینی های تر انواع بسیار مختلفی اعم از شیرینی ناپلئونی، نان خامه ای و یا شیرینی نارنجکی و شیرینی رولت دارند. خرید و میل نمودن هر کدام از این شیرینی ها بستگی به ذائقه و سلیقه شخصی شما خواهد داشت. ما به شما پیشنهاد امتحان نمودن انواع شیرینی های تر و خامه‌ای خوشمزه در شیرینی سرای فریدونکنار را خواهیم داد. همچنین انواع چیزکیک با طعم های متنوع، شیرینی خامه‌ای های برشی و کیک ردولوت را نیز می‌توانید سفارش داده و خرید نمایید. علاوه بر انواع شیرینی های تر شما می‌توانید دسرهای خامه‎‌ای لذیذ، سالم و پرطرفداری را نیز در مجموعه ما تهیه نمایید. شیرینی تر و خامه‌ای بهتر است به صورت تازه میل شده و در طولانی مدت نگهداری نشود.

برای خرید و ثبت سفارش انواع شیرینی تر و کیک خامه‌ای با شماره تماس 09362572657 در ارتباط باشید.

حرید انواع شیرینی تر در شیرینی سرای فریدونکنار
خرید انواع شیرینی تر در شیرینی سرای فریدونکنار

اسم انواع شیرینی ایرانی

در شهرهای مختلف ایران شیرینی های سنتی بسیار خوشمزه‌ای از قدیم تا به الان پخت می‌شود. انواع کلوچه و نان شیرین و شیرینی های قطاب و … به همین علت کمتر ایرانی را می‌توان پیدا کرد که عاشق شیرینی های ایرانی نباشد. همچنین ترکیب و ایرانی کردن شیرینی های مدرن با سنتی نیز از شاهکارهای قنادان ایرانی می‌باشد. شیرینی های تر و خامه‌ای مدرن تر از انواع شیرینی های خشک و سنتی ایرانی می‌باشند. زیرا در قدیم اکثر شیرین کننده‌ها خرما و توت بوده‌اند. و به دلیل نبود یخچال نگهداری از شیرینی های تر کار ساده‌ای نبوده است. انواع شیرینی خشک مجلسی را می‌توانید در مجموعه ما خرید نمایید.

شیرینی لطیفه

اما شیرینی لطیفه یکی از شیرینی های خامه‌ای خوشمزه، معروف و با اصالتی تبریزی می‌باشد. لطیفه از دو لایه شیرینی نرم و پفکی با پودر قند و با لایه میانی خامه سفید تشکیل می‌شود. لطافت و نرمی این شیرینی دلیل نام‌گذاری آن می‌باشد. این شیرینی بسیار سبک و خوش عطر و طعم می‌باشد. بر خلاف سایر شیرینی های تر مقدار کالری کمتری دشته و اگر در رژیم غذایی می‌باشید گزینه مناسب‌تری خواهد بود. آرد، وانیل، تخم مرغ، شکر، بیکینگ پودر، پودر قند و پودر پسته و خامه فرم گرفته از مواد اصلی این شیرینی جذاب و خوشمزه می‌باشند.

شیرینی ناپلئونی

یکی از شیرینی های مدرن و تر، شیرینی ناپلئونی از شیرینی های وارداتی فرانسوی می‌باشد. در فرانسه این شیرینی را با نام میل‌فُی نیز می‌شناسند. زیرا در این زبان به معنای هزار برگ، نوعی پای و یا شیرینی چند لایه می‌باشد. شیرینی ناپلئونی از خمیر هزارلا و در میان این خمیر کرم کاستارد، تهیه می‌شود. در بسیاری از شیرینی سراهای ایرانی خامه و یا مربا را نیز جایگزین این کرم کاستارد می‌نمایند. سطح بالایی شیرینی را نیز با پودر قند و پودر پسته تکمیل می‌نمایند. همچنین خرده شیرینی نیز یکی دیگر از دیزاین های اصلی و تمام کننده این شیرینی می‌باشد. بعدها در روسیه این شیرینی را در زمان پیروزی از جنگ پخت کرده و خرده شیرینی های بر روی آن را سمبلی از برف در روسیه در هنگام جنگ دانسته‌اند.

انواع شیرینی خامه ای

شیرینی و کیک‌های خامه ای انواع بسیار متفاوت با رنگ و طعم های جذاب و خواستنی دارند. یکی از شیرینی خامه‌ای های معروف که در برخی از شهر و استان‌ها از جمله مشهد با نام شیرینی نارنجکی نیز می‌شناسند. این نان خامه‌ای طعمی ساده اما بسیار خوشمزه دارد. شیرینی نارنجکی و یا نان خامه‌ای از شمال ایتالیا تولید در دسته شیرینی های وارداتی قرار می‌گیرد. نوعی نان شیرینی به شکل گرد و توپ مانند بوده و از خمیر پفی تهیه می‌شود. درون این توپ گرد مانند پر از خامه سفید شیرین و جذاب می‌شود. می‌توان با سس شکلات و یا سس کارامل نیز طعم های بیشتری را به شیرینی اضافه نمود.

انواع شیرینی خامه‌ای
انواع شیرینی خامه‌ای

شیرینی رولت خامه ای

یکی دیگر از نمونه‌های شیرینی تر، رولت خامه‌ای می‌باشد. این رولت به رولت سوئیسی و یا کیک رولت معروف می‌باشد. رولت سوئیسی از یک لایه نازک کیک اسفنجی که بر روی آن خامه و یا مربا زده شده است تهیه می‌شود. می‌توان انواع میوه، مغزیجات و شکلات را نیز همراه با خامه اضافه نمود. این لایه کیک به همراه خامه پیچیده شده و برش زده می‌شود. رولت انواع شکلاتی، وانیلی، نسکافه‌ای، زعفرانی و طعم های میوه‌ای را نیز می‌تواند داشته باشد. در نوعی از این شیرینی کرم کاستارد و یا حتی حلوا را نیز جایگزین خامه می‌نمایند.

محبوبیت این شیرینی موجب شده تا در اکثر مهمانی‌ها و مجالس مهم نیز نقش ویژه‌ای داشته باشد. برای مهمانی هایی همچون خواستگاری و بله برون و نامزدی می‌توانید شیرینی رولت سوئیسی را خریداری نمایید. آرد سفید، تخم مرغ، شکر، وانیل، خامه زده شده قنادی، بکینگ پودر، شیر و آب داغ از مواد اولیه در تهیه شیرینی رولت می‌باشند. در پخت لایه اسفنجی و برای تزئین می‌توان انواع طعم دهنده‌ها را اضافه نمود.

چیزکیک شکلاتی

چیزکیک را می‌توان در دسته شیرینی، کیک و یا حتی دسر نیز قرار دهید. از بیسکوئیت ترد و خرد شده و یا کیک اسفنجی به همراه ترکیبی از خامه و پنیر تهیه می‌شود. چیزکیک انواع متنوعی داشته که معروف ترین آن چیزکیک نیویورکی می‌باشد. و ماام اولین چیزکیک جهان در یونان در سال 776 و با کرم پنیر تازه تهیه شده است. این شیرینی در اولین دوره المپیک و برای پذیرایی از ورزشکاران تهیه و پخت شده است. چیزکیک به قرار گیری دو طعم شور و شیرین در کنار یکدیگر معروف شده است. طعمی خاص و استثنائی که برای افراد در هر سن و سالی جذابیت دارد.

شما می‌توانید انواع چیزکیک های شکلاتی، نوتلا، نیویورکی و میوه‌ای را در بخش دسر و کیک شیرینی سرای فریدونکنار خرید نمایید.

طرز تهیه انواع شیرینی تر

علاوه بر انواع شیرینی تر گفته شده، کیک های خامه‌ای در برش های متفاوت نیز به عنوان شیرینی های تر و خامه‌ای موجود می‌باشند. به طور مثال کیک ردولوت با خامه، شیرینی شکلاتی خامه‌ای و … از انواع شیرینی تر و خامه‌ای می‌باشند. شیرینی تر های تهیه شده با کیک اسفنجی بسیار جذاب و پر طرفدار می‌باشند. بسیار متنوع و در سایز و طعم هایی خاص و جذاب پخت خواهند شد. طعم های شکلاتی، قهوه، نوتلا، کارامل، وانیلی، میوه‌ای، زعفرانی و … همچنین با میوه هایی همچون توت فرنگی، شاتوت و موز نیز تزئین خواهند شد.

اگر از طرفداران قهوه و نسکافه می‌باشید نیز باید حتما از شیرینی تر های نسکافه‌ای موجود در مجموعه شیرینی سرای فریدونکنار امتحان نمایید. زیرا طعمی تازه، لذیذ و بی‌نظیر دارند. تازه و سالم بودن خامه در انواع شیرینی های خامه‌ای بسیار مهم می‌باشد. زیرا علاوه بر به خطر انداختن سلامتی و گوارش، طعم یک شیرینی دلچسب را نیز عوض خواهد نمود. انواع شیرینی تر با کیک اسفنجی، خمیر هزارلا، نان پفکی، خامه، پنیر، کرم کاستارد و انواع طعم دهنده های شکلاتی و میوه‌ای تهیه می‌شوند. یکی از معروف ترین روش های پخت شیرینی خامه‌ای لایه لایه بودن کیک اسفنجی و خامه خواهد بود.

به طور معمول برای شیرینی های خامه‌ای از فیلینگ در میان لایه های کیک و شیرینی استفاده می‌شود. و طعم اصلی شیرینی تر از فیلینگ های استفاده شده در کنار خامه و یا کرم خواهد بود. کیک رد ولوت نیز از چند لایه کیک اسفنجی ردولوت و لایه های خامه بر روی لایه های اسفنجی تهیه شده است. در برخی از این شیرینی های خوشمزه مربا، ژله و مارمالاد نیز اضافه می‌شود.

با انواع فیلینگ های کیک آشنا شوید: فیلینگ کیک چیست و انواع آن کدامند؟

طرز تهیه انواع شیرینی تر
طرز تهیه انواع شیرینی تر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *