شیرینی

شیرینی های مخصوص ماه محرم و مراسم ترحیم

شیرینی مخصوص مجلس ترحیم

پذیرایی از شرکت کننده ها و مهمانان در مراسم عزاداری از ایام قدیم تا به حال مرسوم بوده است. در مراسم های ترحیم خویشان و آشنایان دور و نزدیک به مدت 3 الی 7 روز به دیدار بازماندگان فرد از دست رفته می‌آیند. و پذیرایی با چای و شیرینی های مخصوص مراسم ترحیم در تمام دوران برقرار بوده است. در واقع نوعی احترام برای عزیز از دست رفته خواهد بود. در برخی از این مراسم ها غذا های خاصی مانند آش و یا برنج نیز پخته می‌شوند. و اما در این مقاله می‌خواهیم به معرفی شیرینی های مخصوص مراسم ترحیم که به طور معمول با شیرینی های ایام محرم نیز یکسان است بپردازیم. برخی از شیرینی ها به صورت ناخودآگاه ما را به یاد مراسم های عزاداری انداخته و یادآور محرم می‌باشند.

اصلی ترین این شیرینی ها خرما و حلوا بوده که به طور ناخودآگاه ما را به یاد ایام عزاداری خواهند انداخت. در مراسم های ترحیم نباید از صاحبان عزا انتظار پذیرایی های خاصی داشت. و برای راحتی بیشتر می‌توان از بسته بندی های آماده و مخصوص حلوا و … استفاده نمایند. برای سفارش و خرید حلوا می‌توانید با ما در شیرینی سرای فریدونکنار ارتباط داشته باشید.

خرما
خرما و چای در مراسم های عزاداری

پذیرایی خرما و حلوا در مراسم عزاداری

در زمان های قدیم آشنایان به خانواده مرحوم به مدت 3 روز از آنان نگهداری می‌کردند. از منزل خود غذا و خوردنی آورده و کار های منزل را انجام می‌داده‌اند. پهن کردن سفره ترمه و قرار دادن گلاب پاش، جزء های قرآن، عکس متوفی، گل های سفید، خرما و حلوا از رسوم به یاد ماندنی ایرانینا در مراسم های ترحیم است. در مراسم های محرم نیز بسیاری از افراد با شیر و خرما، چای و حلوا و خوراک های مناسبتی، نذر خود را ادا می‌نمایند.

و اما از نظر پزشکی نیز حلوا و خرما برای این دوران بسیار مناسب می‌باشد. زیرا عزاداران در این دوره علاقه‌ای به میل نمودن غذا نداشته و بی اشتها هستند. خرما و حلوا به دلیل قند بالایی که داشته موجب جلوگیری از افت قند خون افراد می‌شوند. مصرف خوراکی های شیرین در این دوران علاوه بر جلوگیری از بیهوش شدن، به علت بالا بردن سطح سروتونین مغز به آروم شدن افراد نیز کمک خواهد کرد. خرما و حلوا سبک بوده و هضم ساده‌ای نیز دارند. بنابراین پخش نمودن خرما و حلوا در مراسم های عزاداری و ترحیم علاوه بر رسم و رسوم دلایل پزشکی نیز دارد.

پخت حلوا برای شیرینی مراسم ترحیم

حلوا از رایج ترین شیرینی های سرو شده در مراسم های عزاداری می‌باشد. پخت حلوا انواع گوناگونی داشته و در مدل های مختلفی نیز سرو می‌شود. در بسیاری از شهر ها در ظرف های بزرگ ریخته و در بین مهمانان پخش می‌نمایند. اما برای راحتی و تمیزی بیشتر ریختن در ظرف های تک نفره و یا قالب های کوچک تر بهترین انتخاب می‌باشد. رولت حلوا نیز از جدید ترین و در عین حال خوشمزه ترین مدل پخت حلوا می‌باشد. ماده اولیه حلوا آرد گندم بوده و با روغن های حیوانی و یا گیاهی تفت داده می‌شود. تفت حلوا مهم ترین نکته در پخت حلوای باکیفیت و سالم می‌باشد. حلوا زعفرانی، حلوا دو رنگ، حلوا تره، حلوا خرمایی و حلوا تیره مجلسی از انواع مختلف و خوشمزه حلوا بوده که در مناطق مختلف کشور پخت می‌شوند.

شیرینی زبان و شیرینی کشمشی در مراسم عزاداری

به طور معمول پذیرایی از مهمانان در مراسم ماه محرم و مجالس ختم با انواع مختلف شیرینی های خشک صورت می‌گیرد. شیرینی زبان نیز یکی از شیرینی های خشکی بوده که در مجالس ترحیم بسیار کاربردی و در عین حال خوشمزه می‌باشد. شیرینی کشمشی نیز بسیار سالم مانده و تازگی خود را حفظ می‌نماید. همچنین به دلیل دانه های کشمش مزیت های بسیاری در بین شیرینی های مراسم ترحیم دارد. این شیرینی به مدت چند روز سالم مانده و تازگی خود را نیز حفظ می‌نماید. بنابراین می‌توانید با خیال راحت تهیه کرده و از مهمانان خود در ایام عزاداری و ماه محرم پذیرایی نمایید.

برای خرید شیرینی زبان تازه و ترد، درست شده از با کیفیت ترین مواد اولیه به ما در شیرینی سرای فریدونکنار سر بزنید.

شیرینی
خرید شیرینی های خشک و شیرینی کشمشی

تزئینات خرما در مجالس ترحیم

خرما میوه درخت نخل بوده و از جنوب کشور صادر می‌شود. از قدیم تا به امروز در تمامی مراسم های عزاداری حضور پر رنگی داشته است. و برای سلامتی و بهتر شدن انسان عزادار و در ماه محرم نیز مفید می‌باشد. قند درون آن طبیعی بوده و افراد با بیماری دیابت نیز می‌توانند میل نمایند. برای شکیل شدن و زیبایی در شیرینی مراسم ترحیم می‌توان بر روی خرما پودر نارگیل، پسته و یا بادام قرار داد. همچنین با خارج نمودن هسته و جایگزین نمودن گردو میزان تقویت خرما بیشتر می‌شود. برای راحتی بیشتر می‌توان خرما با گردو را در بسته بندی های آماده نیز تهیه نمود.

نان سوخاری و محرم

نان سوخاری یکی از شیرینی های بسیار سالم و بهداشتی می‌باشد. این شیرینی علاوه بر طول عمر بالایی که داشته برای افراد با بیماری های دیابت نیز بسیار مفید است. همچنین افرادی که دارای رژیم غذایی بوده و قصد لاغری دارند می‌توانند در ایام عزاداری ماه محرم از شیرینی نان سوخاری استفاده کرده تا قند و شکر کمتری وارد بدن خود نمایند.

خرید شیرینی نان سوخاری بی نظیر و خوشمزه شیرینی سرای فریدونکنار را به هیچ وجه از دست ندهید. برای انواع مراسم های ترحیم و ماه محرم نیز مناسب خواهد بود.

کیک یزدی از شیرینی های ماه محرم

دسته های عزاداری و زنجیر‌زنی های بسیاری در روزهای ماه محرم و به طور مخصوص در روز های تاسوعا و عاشورا برگزار می‌شود. شیرینی کیک یزدی به دلیل حجم کافی که داشته انرژی و نیروی لازم را به عزاداران حسینی و راه پیمایان مراسم ها خواهد داد. به همین علت از نذری های مورد قبول و استفاده در مجالس عزاداری ماه محرم و همچنین شیرینی مراسم های ترحیم می‌باشد.

شیرینی میکادو در مراسم ختم

یکی دیگر از شیرینی های معروفی که در مناسبت های عزاداری پخت شده شیرینی میکادو می‌باشد. این شیرینی از دو بخش ویفر و در قسمت میانی به مانند حلوا می‌باشد. خمیر فندق، پودر شکر و شکلات تشکیل دهنده مواد میانی بوده و با نان میکادو یا ویفر به صورت لایه لایه بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند. برای نذری و خیرات نیز می‌توان از شیرینی های میکادو استفاده نمود. و برای دیزاین نیز از پودر پسته و یا نارگیل کمک بگیرید.

حلوا
حلوا، یکی از مهم ترین شیرینی های مراسم ترحیم

برای خرید انواع شیرینی های خشک، تر و کیک های به روز می‌توانید با ما در شیرینی سرای فریدونکنار در ارتباط باشید. علاوه بر انجام سفارش به صورت حضوری، سفارشات خود را به صورت آنلاین از طریق همین سایت نیز ثبت نمایید. محصولات ما با بهترین مواد اولیه در محیطی کاملا بهداشتی تولید و نگهداری می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *