آموزش پخت, کیک

طرز تهیه کیک ساده با شیر و وانیل

طرز تهیه کیک ساده با شیر و وانیل در خانه

یکی از خوشمزه‌ترین کیک‌هایی که برای میان‌وعده و مهمانی مناسب بوده، کیک ساده با شیر و وانیلی می‌باشد. بی دردسر و فوری با ارزان‌ترین مواد اولیه در خانه قابل پخت می‌باشد. آرد، شیر، وانیل، شکر، تخم‌مرغ، بیکینگ پودر و روغن مایع در اکثر خانه‌ها موجود بوده و کار ما را راحت خواهد کرد. در قدم اول مواد اولیه را حاضر کرده و بیرون از یخچال قرار دهید. زیرا تخم‌مرغ و شیر بهتر است تا به دمای محیط برسند. از دیگر خوبی‌های پخت کیک ساده و خانگی بدون نیاز به فر بودن آن است. شما می‌توانید مواد خود را درون قابلمه قرار داده و بر روی گاز نیز یک کیک بی‌نظیر داشته باشید.

طرز تهیه کیک ساده و فوری خامه ای
طرز تهیه کیک ساده و فوری خامه ای

دستور پخت کیک و مواد لازم

آرد: دو و نیم لیوان

تخم‌مرغ: 3 عدد

شیر: 1 لیوان

شکر: نصف لیوان

روغن مایع: نصف لیوان

وانیل: 1 قاشق مرباخوری

بیکینگ پودر: 1 قاشق غذاخوری

نمک: به مقدار خیلی کم

تمامی مراحل در پخت کیک ساده با شیر را به ترتیب و با زمان بندی در اختیار شما گذاشته‌ایم. تا بتوانید خوشمزه‌ترین کیک خانگی ممکن را برای خود و عزیزانتان تهیه نمایید. همچنین در دورهمی‌های ساده و یا برای صبحانه و عصرانه نیز به جای شیرینی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. در صورتی که به شیرینی کمتر علاقه‌مند هستید می‌توانید شکر را کمتر و یا با سلیقه خود بیشتر اضافه نمایید.

برای خرید و تهیه انواع کیک ساده و فوری با ما در شیرینی سرای فریدونکنار با شماره 01135660900 در تماس باشید.

طرز تهیه کیک ساده برای 8 نفر

  • تمامی مواد را به مدت 20 الی 30 دقیقه در دمای اتاق قرار دهید. سپس در مرحله اول از پخت کیک ساده وانیلی تخم‌مرغ ها را درون کاسه‌ای مناسب می‌شکنیم. به تخم‌مرغ شکر و وانیل را اضافه کرده و هم می‌زنیم. در صورت نداشتن همزن برقی از همزن دستی استفاده نمایید. مواد را به مدت 6 الی 8 دقیقه به طوری هم می‌زنید که کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند. ماده به دست آمده برای کیک خانگی باید کشدار و به رنگی روشن بوده و حالت کرمی نیز به خود بگیرد.
  • در ادامه به ترتیب روغن مایع و شیر را به مخلوط مواد کیک ساده با شیر به دست آمده اضافه کرده و هم می‌زنیم. با همزن برقی به مدت یک دقیقه هم‌ بزنید تا مواد کاملا به خورد هم روند. در این مرحله مواد خشک یعنی آرد، بیکینگ پودر و نمک را نیز در ظرفی جداگانه بایکدیگر مخلوط می‌نماییم. قبل از مخلوط نمودن آرد و بیکینگ پودر را در طی سه مرحله الک نمایید. این امر موجب شده تا بافت کیک خانگی شما بسیار نرم و یکدست پخت شود. دقت داشته باشید تا نمک را به مقدار خیلی کم (در حد سر قاشق مربا خوری) به مواد کیک ساده با شیر خود اضافه نمایید.
طرز تهیه کیک ساده و فوری
طرز تهیه کیک ساده و فوری

مراحل تهیه کیک اسفنجی

  • حال نوبت اضافه نمودن آرد و بیکینگ پودر به ترکیب قبلی کیک خانگی می‌باشد. ترکیب آرد را در طی چند مرحله و کم‌کم به مواد اضافه کرده و هم بزنید. مایه کیک ساده با شیر وانیلی خود را با لیسک به صورت آرام و دورانی به یک سمت مخلوط نمایید. حتما تمام مواد را در یک سو هم زده و جهت را عوض نکنید تا بافت کیک نرم و یکدست شود.
  • در صورت استفاده از فر، آن را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کرده و اجازه دهید تا گرم شود. سپس قالب مناسب برای کیک ساده با شیر و وانیل خود را انتخاب نمایید. با روغن مایع درون و کف قالب را به طور کامل چرب کنید تا مواد آماده شده به قالب نچسبند. مایه کیک خانگی را درون قالب ریخته و چند بار به سطحی بزنید. با این کار حباب‌های ایجاد شده از بین رفته و هوای اضافی ایجاد نمی‌شود.
طرز تهیه کیک اسفنجی
طرز تهیه کیک اسفنجی

کیک ساده و سریع با پف زیاد

  • برای تزئین می‌توانید از گردو، بادام، پودر پسته و نارگیل و شکلات چیپسی نیز استفاده کرده و بر روی مواد بریزید. و یا حتی درون مایه در آخرین مرحله اضافه کرده و هم بزنید. اما طعم و عطر کیک وانیل بدون هیچ تزئینی نیز بسیار عالی خواهد بود. قالب را به مدت 40 الی 50 دقیقه درون فر از قبل گرم شده قرار می‌دهیم. در 40 دقیقه اول به هیچ عنوان در فر را باز نکنید. پف کیک به سرعت از بین رفته و حالت خود را از دست خواهد داد. پس از 40 دقیقه درب فر را باز کرده و خلال دندان یا سیخ چوبی را درون کیک فرو نمایید. اگر در هنگام خارج نمودن خلال دندان از کیک چیزی از مواد به آن نچسبیده باشد کیک آماده و کاملا پخته است. در نهایت صبر کرده تا کیک کاملا خنک شده و سپس از قالب خارج نمایید. درون ظرف مورد نظر خود گذاشته و در صورت تمایل می‌توانید به آن پودر قند اضافه کنید.
طرز تهیه کیک اسفنجی ساده
طرز تهیه کیک اسفنجی ساده خانگی

سفارش کیک تولد با مدل های جذاب و زیبا بدون نیز به مراجعه حضوری را از ما در همین سایت بخواهید.

طرز تهیه کیک خانگی بدون فر

روند طی شده در طرز تهیه کیک ساده بدون فر فرق چندانی ندارد. فقط در مرحله آخر به سراغ قابلمه خواهیم رفت. از قالب استفاده نشد و نیاز به قابلمه با جنس مناسب مانند تفلون می‌باشد. درون قابلمه را چرب کرده و بر روی گاز قرار می‌دهیم. پس از چند دقیقه و گرم شدن قابلمه مواد را درون آن ریخته و بر روی گاز می‌گذاریم. 45 دقیقه به کیک خانگی خود زمان دهید تا آماده شود. سپس قابلمه را از روی گاز برداشته و پس از ده دقیقه و خنک شدن آن را در می‌آوریم. کیک ساده بدون فر تفاوتی که دارد طلایی و برشته شدن روی مواد خواهد بود. زیرا گرما فقط از پایین بوده و مانند فر گرمای بالا ندارد.

در این مقاله از شیرینی سرای فریدونکنار به طرز تهیه کیک ساده با شیر و وانیل پرداخته‌ایم. اما در صورت تمایل می‌توانید آبمیوه با هر طعمی را جایگزین شیر کرده و به مواد اضافه نمایید. پودر کاکائو را نیز می‌توانید با مواد خشک به کیک اضافه کرده تا کیک وانیل و کاکائویی داشته باشید. و یا شیر قهوه و شیر کاکائو نیز انتخاب‌های خوشمزه‌ای خواهند بود. در نهایت تمامی این موارد به سلیقه و ذائقه غذایی شما بستگی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *