اطلاعات عمومی

کالری انواع شیرینی ها و جدول ارزش غذایی

کالری شیرینی

مصرف شیرینی در جشن های مختلف سال و یا به صورت روزمره در بین مردم تبدیل به روتین شده است. شیرینی ها در دو دسته شیرینی تر و شیرینی خشک به فروش می‌رسند. اما دانستن ارزش غذایی و کالری هر کدام از شیرینی‌ها به ما کمک کرده تا بیشتر به فکر سلامت بدن خود باشیم. هر چند سخت‌گیری بیش از اندازه برای همه نیاز نبوده اما افراد دارای مریضی هایی همچون دیابت بهتر است مراقب باشند. اگر شما نیز نگران اضافه وزن و یا چاقی خود هستید، آشنایی با کالری هر شیرینی کمک بسیاری به شما خواهد نمود. شیرینی را از زندگی خود حذف نکرده اما در مصرف آن اعتدال را رعایت نمایید تا دچار هیچ‌گونه مریضی و یا مشکلی نشوید.

میل نمودن شیرینی و یا کیکی خوشمزه در کنار چای و قهوه بسیار دل‌چسب می‌باشد. اما به علت آرد، شکر و روغن موجود در هر مدل شیرینی باید مراقب اضافه وزن و چاقی نیز بود. شیرینی تر و یا کیک های خامه‌ای دارای خامه بسیاری بوده که کالری را در هر شیرینی و یا برش از کیک بسیار بالاتر نیز می‌برند. به طور مثال کالری در هر 100 گرم از شیرینی خشک 500 کالری بوده و اما هر برش از شیرینی تر و یا کیک نزدیک به 500 کالری دارد. مجموعه شیرینی سرای فریدونکنار تمام تلاش خود را کرده تا انواع شیرینی های خشک و تر را در سالم ترین و رژیمی ترین روش ممکن به دست شما عزیزان برساند.

شیرینی تر
میزان کالری در انواع شیرینی تر

برای خرید انواع شیرینی های جذاب رژیمی با شماره تماس 01135660900 با ما در ارتباط باشید.

کالری انواع شیرینی خشک

شاید برای شما نیز علاوه بر کالری شیرینی خشک این سوال پیش بیاید که یک عدد شیرینی خشک چند گرم است؟ مقدار اندازه و کالری در هر شیرینی خشک متفاوت بوده و به یک اندازه نمی‌باشد. به همین علت در ادامه این مقاله سعی کرده‌ایم تا وزن و مقدار کالری در انواع شیرینی های خشک را برای شما جمع آوری نماییم. هر چه مقدار آرد، شکر و روغن بکار رفته بیشتر باشد، به همان نسبت کالری شیرینی نیز بیشتر خواهد شد. کالری در هر 100 گرم از شیرینی خشک در حدود 500 بوده و این مقدار در انواع باقلوا، زولبیا و بامیه بسیار بیشتر است. زیرا مقدار روغن و شکر مصرف شده برای این مدل از شیرینی‌ های خشک بیشتر از سایر نیز می‌باشد.

کالری شیرینی زبان و کشمشی

شیرینی زبان یکی از معروف ترین ها در سایز متوسط در حدود 150 کالری داشته که به نسبت بسیار زیاد می‌باشد. مقدار زیاد شکر و چربی در شیرینی زبان موجب شده تا کالری بالا نیز داشته باشد. شیرینی کشمشی به نسبت میزان پروتئین آن که در حدود 0/6 گرم بوده کالری کمتری دارد. در هر 100 گرم از این شیرینی 300 کالری موجود بوده و گزینه خوبی برای عصرانه خواهد بود. سایز متوسط از یک شیرینی کشمشی در حدود 60 کالری خواهد داشت.

کالری شیرینی نخودچی و سایر شیرینی های خشک

شیرینی نخودچی و یا شیرینی نخودی اصالتی قزوینی داشته و از سال های دور تا به امروز در لیست خرید ایرانیان قرار دارد. طعمی بهشتی داشته و به راحتی درون دهان آب می‌شود. سایز کوچک آن موجب شده تا گزینه‌ای مناسب برای افراد دارای رژیم غذایی باشد. شیرینی نخودی با سایز متوسط نزدیک به 45 کالری داشته و میل نمودن یک عدد از آن تقریبا بی ضرر می‌باشد. کمتر کسی را می‌توان یافت که عاشق شیرینی قطاب اصیل ایرانی نباشد. و اما این شیرینی خوشمزه در سایز متوسط خود به مقدار 200 کالری داشته که نسبتا زیاد می‌باشد. یکی دیگر از شیرینی خشک هایی که به نسبت کم کالری بوده شیرینی نارگیلی می‌باشد. کالری شیرینی نارگیلی نیز در یک عدد سایز متوسط حدودا 40 کالری بوده و مقدار چربی کمتری دارد.

کالری شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی یکی دیگر از گزینه های جذاب برای مهمانی ها خواهد بود. این شیرینی نرم و لطیف در سایز متوسط 40 گرمی خود شامل 200 کالری می‌باشد. شیر، روغن، تخم مرغ، آرد و شکر از اجزای اصلی شیرینی دانمارکی می‌باشند. مایع کرمی درون شیرینی دانمارکی بر پایه شکر و قند بوده که موجب بیشتر شدن کالری آن خواهد بود. استفاده از اسانس وانیل و دارچین طعمی بسیار جذاب و بهشتی به شیرینی دانمارکی می‌دهد.

شیرینی خشک
خرید شیرینی خشک و میزان کالری

کالری کیک یزدی

کیک یزدی از آن شیرینی های جذاب و قدیمی بوده که هنوز هم طرفداران خود را دارد. طعمی نوستالژی و ساده داشته که برای همه‌ی ما عزیز می‌باشد. از خوبی های کیک یزدی کالری نسبتا کم آن به نسبت سایر کیک های موجود در بازار می‌باشد. یک عدد کیک یزدی نزدیک به 200 کالری داشته و به طور تقریبی 50 گرم نیز می‌باشد. آرد، تخم مرغ، شکر، روغن، ماست، هل، بیکینگ پودر، کنجد و گلاب مواد تشکیل دهنده کیک یزدی می‌باشند. استفاده از آرد گندم در پخت به شما کمک کرده تا کالری کیک یزدی را کمتر کرده و فیبر بیشتری را وارد بدن خود نمایید.

کالری رولت خامه‌ای

یکی از پرمصرف ترین شیرینی های تر، رولت خامه‌ای می‌باشد. این شیرینی خوشمزه اما به شدت چاق کننده طرفداران بسیاری داشته و خرید آن در روزهای مختلف سال مرسوم می‌باشد. هر چند میل نمودن آن در کنار چای و یا قهوه لذت بسیاری داشته اما باید بدانید کالری یک عدد از رولت خامه‌ای تقریبا 250 کالری می‌باشد. در نتیجه زیاده روی در هنگام خرید و مصرف این شیرینی جذاب نداشته باشید. البته برای هر از گاهی و یا جشن های مهم هیچ اشکالی نخواهد داشت.

کالری شیرینی ناپلئونی

یکی دیگر از خوشمزه ترین شیرینی های موجود شیرینی ناپلئونی بوده که طرفداران بسیاری دارد. این شیرینی جذاب و دلنشین در بین سایر شیرینی های خامه‌ای به نسبت کالری کمتری دارد. هر صد گرم از شیرینی ناپلئونی به مقدار 200 کالری دارد. کربوهیدرات آن در حدود 21.36 گرم بوده و به مقدار 4.35 گرم نیز پروتئین دارد. میزان چربی در انواع شیرینی ها و به طور مخصوص در شیرینی های تر بسیار زیاد می‌باشد. برای سلامت ماندن در خرید شیرینی و میل نمودن آن اعتدال را رعایت کرده و در نهایت با خیال راحت هر آن چه که دوست دارید را مصرف نمایید.

کالری شیرینی خامه ای
شیرینی و کیک خامه ای

جدول ارزش غذایی سایر شیرینی های معروف

نوع شیرینیمقدارمیزان کالری
کالری باقلوا50 گرم234 کالری
کالری سوهان50 گرم250 کالری
کالری نون برنجی50 گرم122 کالری
کالری کیک خامه ای50 گرم179 کالری
کالری شیرینی پنجره ای50 گرم150 کالری
کالری شیرینی گردویی50 گرم172 کالری
کالری مافین شکلاتی1 عدد220 کالری
کالری پاپیونی1 عدد170 کالری
کالری قرابیه تبریز1 عدد200 کالری
کالری شیرینی میکادو50 گرم200 کالری
کالری نون خامه ای
50 گرم

250 کالری
کالری شیرینی لطیفه50 گرم202 کالری
کالری کاپ کیک1 عدد131 کالری
کالری شیرینی مربایی
50 گرم

127 کالری
کالری چیز کیک
50 گرم

161 کالری
انواع شیرینی و میزان کالری موجود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *