آموزش پخت

کیک شنی چیست و طرز تهیه آن

پخت کیک شنی

از انواع کیک های جذاب، سبک و خوشمزه، کیک شنی بوده که به علت لایه پودر نارگیلی بر روی آن به این اسم معروف شده است. طرز تهیه آسانی داشته و برای مهمانی‌ها نیز گزینه مناسبی می‌باشد. کیک شنی به عنوان کیکی بین المللی معرفی شده و در بسیاری از کشورهای جهان علاوه بر ایران پخت می‌شود. مواد اولیه در این کیک خوشمزه خاص نبوده و در بسیاری از خانه‌های ایرانی نیز پیدا خواهد شد. ترکیب اصلی شیرعسلی و پودر نارگیل بر روی آن می‌باشد. این مخلوط جذاب موجب شده تا کیک شما طعمی جدید و دلپذیر برای افراد در هر سن و سالی داشته باشد.

در دورهمی بعدی با دوستان و عزیزان، مهمانان خود را با یک کیک ساده و فوری اما خوشمزه سوپرایز نمایید. همچنین اگر زمان شما برای پخت کیک و یا شیرینی محدود بوده نیز اصلا نگران نباشید. شما می‌توانید انواع بسیار متنوعی از شیرینی های خشک، تر و همچنین کیک های مناسبتی و ساده را به ما در شیرینی سرای فریدونکنار سفارش دهید.

برای مشاوره خرید انواع کیک و اطلاعات بیشتر با شماره تماس 01135660900 در ارتباط باشید.

کیک شنی
طرز تهیه و پخت کیک شنی

مواد لازم در تهیه کیک شنی

آرد قنادی2 پیمانه
شکر1 پیمانه
تخم مرغ3 عدد
شیر 1 پیمانه
روغن1 پیمانه
بیکینگ پودر1 قاشق غذا خوری
وانیلنصف قاشق مربا خوری
پودر هلنصف قاشق مربا خوری
مواد مورد نیاز برای کیک
شیرعسلی 1 پیمانه
پودر نارگیل 1 پیمانه
مواد مورد نیاز برای لایه روی کیک شنی

طرز تهیه کیک شنی خانگی

برای پخت انواع کیک بهتر است تا مواد اولیه را برای مدتی بیرون از یخچال قرار داده تا با محیط هم دما شوند. تخم مرغ‌ها را در ظرفی شکانده و با همزن به خوبی هم بزنید. حجم تخم مرغ باید بیشتر شده و پف بسیاری نیز داشته باشد. پس از هم زدن، شکر را نیز اضافه کرده و مخلوط تخم مرغ و شکر را آن‌قدر هم بزنید تا سفید، یکدست و کرمی شکل شود. در این مرحله ترکیبی کشدار و نسبتا سفت به دست خواهید آورد. در مرحله بعدی نوبت به اضافه نمودن روغن بر روی ترکیب مواد است. هل کوبیده شده و پودر شده را نیز اضافه کرده، خوب هم بزنید تا عطر هل به خورد تمام مواد برود.

شیر را بر روی حرارت مقداری گرم کرده و سپس به آرامی به مواد کیک شنی خود اضافه نمایید. استفاده از همزن برقی به شما کمک کرده تا مخلوطی یکدست و نرم به دست آورید. قبل از اضافه نمودن آرد آن را در ظرف دیگری الک کرده تا گلوله های درون آن از هم باز شوند. بیکینگ پودر را نیز به آرد اضافه کرده و با یکدیگر الک نمایید تا صاف و یکدست شوند. ترکیب آرد، بکینگ پودر و وانیل را کم‌کم و در چند مرحله به مخلوط قبلی اضافه نمایید. در نهایت ترکیب را به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید. سعی کنید به آرامی هم زده تا ترکیبی نرم به دست آورید.

خرید و سفارش انواع کیک های مجلسی و شیرینی های متنوع را از ما در شیرینی سرای فریدونکنار بخواهید.

کیک شنی ترکیه
کیک شنی چیست و تهیه کیک شنی ترکیه

کیک شنی نارگیلی

برای پخت کیک شنی نارگیلی فر را از قبل برای مدتی روشن کرده و دما را بر روی 165 درجه تنظیم نمایید. کف قالب کیک شنی را نیز به خوبی چرب کرده و یا می‌توانید از کاغذ روغنی نیز استفاده کنید. ترکیب مواد درست شده را درون قالب ریخته و به مدت 40 الی 45 دقیقه درون فر قرار دهید. در هنگام آماده شدن عطر خوش کیک کاملا درون آشپزخانه خواهد پیچید. برای اطمینان یافتن از پخت می‌توانید از یک خلال دندان و یا چنگال نیز استفاده نمایید. چنگال را درون کیک گذاشته و اگر در هنگام بیرون آوردن موادی به آن نچسبیده بود، کیک شما کاملا پخته می‌باشد.

در صورت استفاده از فر برقی نیز بهتر است تا دما را در 180 درجه سانتی گراد قرار داده و تا 45 دقیقه نیز نیاز به پخت دارد. نیم ساعت اول پخت کیک شنی بسیار مهم بوده و به هیچ عنوان در فر خود را باز نفرمایید. این مورد در هر دوی فر های گازی و برقی امری مهم می‌باشد. زیرا موجب شده پف کیک شما به سرعت بخوابد و سبکی خود را نیز از دست بدهد.

طرز تهیه شیر عسلی برای کیک شنی

پس از آماده نمودن مواد کیک شنی و قرار دادن آن در فر نوبت به تهیه لایه بالایی و جذاب می‌باشد. برای درست نمودن شیر عسلی ابتدا یک پیمانه شکر را با نصف پیمانه آب بر روی حرارت قرار دهید. شکر و آب باید با یکدیگر به جوش آمده و ترکیب شوند. سپس شهد به دست آمده را از روی حرارت برداشته و صبر کنید تا کمی خنک شود. شهد را به همراه نیم پیمانه شیر خشک قنادی و یا شیر خشکی که شوری نداشته باشد درون مخلوط‌کن ریخته و هم بزنید. شیرعسلی شما آماده می‌باشد.

پودر نارگیل را درون تابه بدون روغن مقداری تفت داده و داغ نمایید. سپس تا زمانی که کیک و شیرعسلی هر دو مقداری گرم هستند، شیر عسلی را بر روی کیک ریخته و پودر نارگیل را نیز در آخر اضافه نمایید. در صورت علاقه می‌توانید از موز، گل محمدی، پودر پسته و خلال بادام نیز برای تزئین کیک شنی خود استفاده نمایید.

پخت کیک شنی
تزئین کیک شنی

کیک شنی شکلاتی

برای تنوع در طعم و مزه کیک شنی شکلاتی را نیز می‌توانید امتحان نمایید. در دستور پخت این مدل کیک به 1/4 پیمانه پودر کاکائو نیاز می‌باشد. می‌توانید پودر هل را حذف کرده و برای تزئین نیز از شکلات آب شده استفاده نمایید. افراد بسیاری طعم شکلاتی را به نارگیل ترجیح داده و گزینه اول برای آن‌ها کیک شنی شکلاتی می‌باشد. مابقی مواد را طبق دستور گفته شده انجام داده و در هنگام الک کردن آرد به آن پودر کاکائو را نیز اضافه نمایید. می‌توانید از شکلات آب شده تلخ و پودر شکلات نیز برای روی کیک استفاده نمایید. استفاده از میوه های مختلفی همچون موز و توت‌فرنگی به زیبایی و خوشمزه‌تر شدن کیک شما کمک خواهد نمود.

کیک شنی ترکیه

کیک شنی ترکیه دستور پختی مشابه داشته و بسیار خوشمزه نیز می‌باشد. در صورت دسترسی می‌توانید شیرعسلی را به صورت آماده و در بسته بندی نیز تهیه نمایید. پودر نارگیل را به خوبی تفت داده و سطح روی کیک را با شیر عسلی و پودر نارگیل به طور کامل بپوشانید. این کیک جذاب معروف در ترکیه و ایران را حتما درست کرده و لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *