اطلاعات عمومی

زولبیا و بامیه را کجا نگهداری کنیم؟

زولبیا و بامیه

از شیرینی های معروف و به یاد ماندنی به طور ویژه در ماه رمضان زولبیا و بامیه می‌باشند. خرید و تهیه این دو شیرینی در این ماه تبدیل به یک رسم دیرینه شده و هر سال در خانواده های ایرانی پابرجا است. اما نکته بسیار مهم در مورد زولبیا بامیه شرایط نگهداری و مصرف به اندازه خواهد بود. به طور ویژه برای روزه داران و افراد مسن بهتر است تا در حد کمتری استفاده شود. به همین علت برای نگهداری طولانی مدت می‌توان در یخچال و مکانی سرد و بدون رطوبت قرار دهید. در هنگام خرید نیز از قنادی های معتبر و سرشناس خرید نمایید.

زیرا سالم و تازه بودن شرط مهمی در خرید این شیرینی‌ها می‌باشد. استفاده از روغن ناسالم و یا مواد فاسد می‌تواند سلامت شما و خانواده را به خطر بیاندازد. برای خرید انواع شیرینی و زولبیا بامیه ترد و خوشمزه در ماه رمضان و مابقی ایام سال به ما در شیرینی سرای فریدونکنار سر بزنید.

زولبیا و بامیه
خرید زولبیا و بامیه مخصوص ماه رمضان شیرینی سرای فریدونکنار

نگهداری زولبیا و شیرینی بامیه در فریزر

برای نگهداری بهتر و در مدت زمان طولانی‌تر بهتر است تا زولبیا بامیه را در مکانی خنک و خشک قرار دهید. رطوبت موجب نرم شدن و از بین رفتن تازگی هر گونه شیرینی خشکی خواهد شد. یخچال و یا برای مدت زمان طولانی‌تر فریزر از بهترین گزینه‌ها خواهند بود. رطوبت درون فریزر از یخچال نیز کمتر بوده و ترد و تازگی را از شیرینی نخواهد گرفت. می‌توانید به طور مجدد در محیط با دمای طبیعی قرار داده و میل نمایید. توجه داشته باشید قطعا انواع شیرینی های خشک و تر و به طور مخصوص زولبیا بامیه به صورت تازه آماده شده و اولیه بسیار خوشمزه‌تر می‌باشند.

اما نگهداری در یخچال و فریزر نیز در صورت نیاز به نگهداری طولانی بسیار گزینه های مطلوبی خواهند بود. برای مراقبت بیشتر در ظرف های در دار و بسته بندی شده قرار دهید. یکی دیگر از گزینه‌ها نیز نگهداری در جعبه‌های شیرینی سرا می‌باشد. از بسته بودن کامل درب ظرف و یا جعبه اطمینان لازم را کسب کرده تا عمر شیرینی‌ها بسیار بیشتر گردد.

خرید ویژه شیرینی تر و شیرینی خشک را در شیرینی سرای فریدونکنار تجربه نمایید.

طرز تهیه زولبیا و بامیه

به طور کل مصرف بسیار شیرینی برای سلامت انسان می‌تواند مضر و خطرناک باشد. به طور مخصوص افراد دیابتی و دارای اضافه وزن شدید باید به طور حتم مراعات نمایند. شیرینی زولبیا و بامیه را از قنادی‌ها و شیرینی سراهای معروف سطح شهر خریداری کرده و در صورت نداشتن دسترسی، می‌توانید در منزل نیز تهیه نمایید. استفاده از آرد تقلبی و یا روغن فاسد موجب شده تا رنگ نهایی شیرینی تیره و سوخته شود. به این نکات در هنگام خرید توجه نمایید. آرد سفید، گلاب، نشاسته، ماست، کره، جوش شیرین، هل و روغن مایع از مواد اصلی در تهیه این دو شیرینی خوشمزه می‌باشند. و برای شربتی که در نهایت بر روی شیرینی ها ریخته می‌شود نیز از شکر، زعفران، گلاب، آبلیمو و آب استفاده نمایید.

بامیه و زولبیا
طرز تهیه زولبیا بامیه

زولبیا

در ابتدا ماستی که به دمای محیط رسیده شده را با نشاسته مخلوط کرده و در کناری می‌گذاریم. سپس آرد را الک کرده و به مخلوط ماست و نشاسته اضافه می‌نماییم. در نهایت کره آب شده، جوش شیرین، گلاب و هل را نیز اضافه کرده و خوبی هم می‌زنیم. بهتر است تا با همزن دستی نیز مخلوط را به آرامی هم زده تا گلوله نشود. روغن را درون قابلمه از قبل گرم شده ریخته تا دمای مناسب برای سرخ شدن مواد را به دست آورد. دمای شعله را نیز بر روی متوسط قرار دهید. با کمک و استفاده از قیف مواد زولبیا را درون قابلمه و روغن بریزید تا به طور کامل سرخ شود. پس از سرخ شدن در کناری قرار داده تا خنک شود.

مرحله بعدی آماده سازی شهد و شربت شیرین کننده و زعفرانی می‌باشد. شربت شیرینی را بر روی زولبیاها ریخته تا به خود جذب کرده و طعمی فوق العاده به خود بگیرند. درصد شیرینی و یا چرب و روغنی بودن در شیرینی های خانگی بستگی به شما دارد. برای مقداری سالم تر بودن می‌توانید از شکر و یا روغن و کره کمتری نیز در تهیه زولبیا و بامیه خانگی استفاده نمایید.

زولبیا و بامیه
نگهداری زولبیا بامیه در منزل

نکات مهم در خرید و نگهداری زولبیا بامیه

رعایت چند نکته کلیدی به شما کمک کرده تا علاوه بر مصرف شیرینی خوشمزه هزینه کمتری نیز داشته باشید. در هنگام خرید به عطر، طعم و ترد بودن شیرینی‌ها دقت نمایید. همچنین رنگ یکی از مهم ترین موارد می‌باشد. در صورتی که رنگ زولبیا و یا بامیه ها بسیار تیره تر از مقداری که باید باشد نشان از ناسالم بودن دارد. ذرات سوخته و تیره بر روی زولبیا بامیه نباید وجود داشته باشد. شفافیت و عطر زعفرانی شیرینی موجب شده تا هر فردی مجاب به خرید شود. در حجم کم خریداری کرده تا به صورت تر و تازه میل نمایید. در صورت امکان از جعبه بیرون آورده و در ظرف های در دار قرار دهید. شیرینی را در مکانی گرم و یا مرطوب نگذاشته و از تابش نور مستقیم خورشید نیز جلوگیری نمایید. و در آخر روزه داران گرامی در وعده سحری خود بهتر است تا هیچ گونه شیرینی از جمله زولبیا بامیه میا ننمایید. زیرا با افزایش سرع قند خون، موجب گرسنگی بسیار سریع برای شما خواهد بود. همچنین افراد سالمند، دارای دیابت و چربی خون بالا در مصرف، حتما پرهیز های لازم را اجابت نمایید.

برای خرید انواع کیک تولد و عروسی در شیرینی سرای فریدونکنار کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *