آموزش پخت, دسر, کیک

طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی

از خوشمزه ترین کیک های موجود در تمام دنیا بدون شک کیک شکلاتی خواهد بود. برای صبحانه، عصرانه و پذیرایی از مهمان گزینه‌ای خوشمزه، جذاب و شیک می‌باشد. کیک شکلاتی در بین تمام سنین از کودکان تا بزرگسالان محبوبیت بسیار زیادی داشته و طرز تیه آن نیز بسیار ساده می‌باشد. به همین علت می‌توانید به راحتی انواع کیک شکلاتی های ساده، خیس و خامه‌ای را در منزل تهیه نمایید. لوازم مورد نیاز خود را تهیه کرده و با پخت یک کیک شکلاتی جذاب مهمانان و عزیزان خود را سورپرایز نمایید. برای کیک تولد، کیک سالگرد ازدواج و کیک ولنتاین نیز می‌توانید از کیک شکلاتی با خامه و گاناش تهیه نمایید. همچنین در صورت نیاز به خرید فوری و یا با ثبت سفارش انواع کیک شکلاتی های جذاب و خوشمزه را در شیرینی سرای فریدونکنار داشته باشید.

برای ثبت سفارش انواع کیک و شیرینی در شیرینی سرای فریدونکنار با شماره تماس 0911225020 در ارتباط باشید.

سفارش و خرید انواع کیک شکلاتی ساده و خوشمزه در شیرینی سرای فریدونکنار
سفارش و خرید انواع کیک شکلاتی ساده و خوشمزه در شیرینی سرای فریدونکنار

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 10 نفر

در تهیه کیک شکلاتی ساده میزان مصرف مواد اولیه را می‌توان با توجه به تعداد کم و یا زیاد نمود. تناسب میان مقدار مواد را در نظر گرفته و با توجه به مقدار مورد نیاز خود کیک شکلای برای هر تعداد فرد مورد نر خود پخت نمایید. استفاده از پودر کاکائو و شکلات تخته‌ای موجب خوشمزه‌تر شدن کیک شما خواهد شد.

مواد لازم در تهیه کیک شکلاتی

آرد سفید قنادی: 2/5 پیمانه

پودر کاکائو: 5 قاشق غذاخوری

شکلات تخته‌ای: 100 گرم

تخم مرغ: 5 عدد

شکر :1/5 پیمانه

شیر: 1 لیوان

بکینگ پودر: 2 قاشق غذاخوری

وانیل: نوک قاشق چای‌خوری

روغن مایع: نصف پیمانه


در صورت تمایل می‌توانید مقداری گلاب نیز به مواد کیک شکلاتی ساده خود اضافه نمایید. ترکیبی از شکلات تخته‌ای و خامه صبحانه برای گاناش بر روی کیک نیز بسیار خوشمزه و زیبا خواهد بود. همچنین می‌توانید از انواع میوه‌های جذاب همچون توت فرنگی، تمشک و موز برای دیزاین بر روی کیک کمک بگیرید. گل‌های طبیعی، اسمارتیز های رنگی و انواع شکلات نیز گزینه‌های جذابی خواهند بود.

کیک سالگرد ازدواج خود را چگونه انتخاب نماییم؟ سفارش و نمونه کیک سالگرد ازدواج

مواد اولیه و طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و خانگی
مواد اولیه و طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و خانگی

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

در طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری در ابتدا مواد اولیه گفته شده را آماده می‌نماییم. دقت داشته باشید تخم مرغ و شیر باید به دمای اتاق رسیده باشند. همچنین می‌توانید کره آب شده را نیز جایگزین روغن نمایید. فر را روشن کرده و در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار داده تا گرم شده و آماده باشد. در ادامه آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر را مخلوط کرده و چند بار الک می‌نماییم. ترکیب آرد را در ظرفی جدا گذاشته و به سراغ ترکیب کردن تخم مرغ بروید.

تخم مرغ، شکر و وانیل را درون ظرفی ریخته و با همزن برقی با دور تند به مدت 5 دقیقه به خوبی مخلوط نمایید. این ترکیب باید کشدار، غلیظ و به رنگ سفید کرمی تبدیل شود. شیر را نیز به آرامی به ترکیب اضافه کرده و به خوبی با دور آرام هم بزنید. روغن را نیز اضافه کرده و تمام مواد را به آرامی ترکیب نمایید.

خرید و سفارش انواع کیک تولد با سلیقه و نظر شما قابل انجام خواهد بود.

طرز تهیه کیک شکلاتی با پودر کاکائو

اضافه کردن آرد به ترکیب تخم مرغ، شیر و روغن باید به آرامی و به کمک لیسک هم زده شود. زیرا آرد اضافه شده نباید موجب شده تا پف تخم مرغ گرفته شده و از بین رود. ترکیب آرد، پودر کاکائو و بیکینگ پودر را در چند مرحله و به آرامی به ترکیب مواد قبلی اضافه نمایید. ترکیب را به یک سمت و به آرامی هم بزنید. در صورتی که مایه کیک شکلاتی ساده شما رقیق بود می‌توانید مقداری آرد نیز به آن اضافه نمایید. شکلات تخته‌ای را نیز به صورت بن ماری آب نموده و در این مرحله به مواد خود اضافه نمایید.

ته قالب خود را با روغن چرب کرده و مقداری آرد بپاشید. این روند موجب شده تا مواد کیک به ته قالب نچسبند. حال مایه کیک را درون قالب ریخته و چند بار ته قالب را بر روی زمین بکوبید. این اتفاق موجب شده تا حبابی درون کیک ایجاده نشده و پف کیک نخوابد. مدت زمان 40 الی 45 دقیقه درون فر برای پخت کیک شکلاتی ساده کافی خواهد بود.

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

کیک شکلاتی ساده به تنهایی نیز بسیار خوشمزه و جذاب می‌باشد. اما کیک شکلاتی خیس بافتی نرم، یکدست و شکلاتی بسیار جذابی داشته که هر کسی را عاشق خود خواهد نمود. مواد اولیه این کیک تفاوتی با کیک کاکائویی ساده نخواهد داشت. و طرز تهیه می‌توان گفت تقریبا به یک صورت خواهد بود. تفاوت اصلی پس از پخت کیک و در آوردن آن از فر خواهد بود. در این مرحله مقداری از شکلات آب شده و پودر کاکائو را با شیر ترکیب نمایید و با روغن بر روی گاز گذاشته تا به غلظت برسد. مواد شکلات را بر روی کیک ریخته تا تمامی قسمت های کیک را به خوبی پوشش داده و به خورد کیک نیز برود. برای خوشمزه‌تر شدن کیک شکلاتی خود می‌توانید خامه صبحانه را نیز جایگزین شیر گرم نمایید.

با فیلینگ کیک به هر چه شیک و خوشمزه‌تر شدن کیک خود بیفزایید: فیلینگ کیک چیست و انواع آن کدامند؟

طرز تهیه کیک شکلاتی خیس
طرز تهیه کیک شکلاتی خیس

طرز تهیه کیک شکلاتی ایتالیایی

در مواد اولیه کیک شکلاتی ایتالیایی از شیر استفاده نمی‌شود. استفاده از شکلات تخته‌ای تلخ و پودر کاکائو بدون شکر نیز از ترفندهای خوشمزه‌تر شدن کیک شکلاتی ساده و ایتالیایی خواهد بود. می‌توانید از چیپس شکلات و فندق خرد شده نیز درون کیک شکلاتی استفاده نمایید. ترکیب فندق و شکلات بسیار لذیذ و دلچسب خواهد بود. مقداری بستنی با طعم وانیل، شکلات و یا قهوه نیز به همراه کیک شکلاتی طعمی لذیذ خواهد داشت. از گاناش بر روی کیک و یا برای فیلینگ کیک می‌توانید استفاده نمایید. ترکیبی از خامه و شکلات تلخ بن ماری شده به همراه فندق خرد شده را به کیک شکلاتی خود اضافه کرده و از طعم آن لذت ببرید.

در صورت نیاز فوری به انواع کیک های جذاب و خوشمزه از کیک های ساده و فوری ما در مجموعه خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *