آموزش پخت

کیک زبرا چیست؟ و طرز تهیه آن

طرز تهیه کیک زبرا خوشمزه و خانگی

یکی از خوشمزه‌ترین و ساده ترین کیک های موجود در تمام دنیا کیک زبرا می‌باشد. زبرا در انگلیسی به معنای گورخر بوده و کیک زبرا نیز حالتی دو رنگ می‌باشد. این کیک اسفنجی به طور معمول با ترکیبی از طعم وانیلی و شکلاتی پخته می‌شود. طعمی ساده و در عین حال خوشمزه داشته که برای عصرانه با چای و یا صبحانه عالی خواهد بود. برای دورهمی های دوستانه با قهوه و برای کودکان با شیرکاکائو انتخابی مناسب خواهد بود. راه راه های شکلاتی درون کیک ساده اسفنجی موجب شده تا توجه و علاقه کودکان نیز جلب شده و با علاقه بیشتری میل نمایند. پخت کیک زبرا در عین خوشمزگی ساده بوده و می‌توانید به راحتی در منزل و بسیار سریع پخت نمایید. مواد اولیه آن با کیک ساده اسفنجی تفاوت های بسیاری نخواهد داشت. انواع کیک و شیرینی خوشمزه در شیرینی سرای فریدونکنار نیز برای خرید و سفارش موجود می‌باشد.

خرید کیک های خوشمزه، ساده و فوری در شیرینی سرای فریدونکنار با شماره تماس 0911225020 امکان پذیر می‌باشد.

طرز تهیه کیک زبرا خوشمزه و خانگی
طرز تهیه کیک زبرا خوشمزه و خانگی

مواد اولیه در پخت کیک اسفنجی زبرا

مواد اولیه گفته شده در پخت کیک زبرا مناسب برای 6 نفر خواهد بود. شما می‌توانید با توجه به تناسب های گفته شده برای تعداد بیشتر و یا کمتر نیز این کیک خوشمزه را پخت نمایید.

آرد سفید2/5 پیمانه
شکر1 پیمانه
تخم مرغ3 عدد
شیر1 پیمانه
پودر کاکائو2 قاشق غذاخوری
بکینگ پودر1 قاشق غذاخوری
وانیل1/2 قاشق چای‌خوری
روغن مایع1/2 پیمانه
کیک زبرا برای 6 نفر

طرز تهیه کیک زبرا برای 6 نفر

برای پف بیشتر کیک زبرا، بهتر است تا مواد اولیه را به دمای محیط رسانیده و سپس آماده سازی را شروع نمایید. فر را نیز در ابتدا روشن کرده تا گرم شود. بهترین دما برای پخت کیک 180 درجه می‌باشد. آرد سفید را سه بار به آرامی الک کرده و سپس به همراه بکینگ پودر نیز الک نمایید. آرد و بکینگ پودر الک شده را در کناری گذاشته و به سراغ تخم مرغ خواهیم رفت. تخم مرغ ها را در ظرفی جداگانه بشکنید و از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. سپس وانیل و شکر را اضافه کرده و با همزن برقی با دور تند هم بزنید. مایع به دست آمده باید کشدار و سفید باشد.

مرحله بعدی اضافه نمودن روغن مایع به ترکیب تخم مرغ، شکر و وانیل می‌باشد. مواد کیک زبرا را به خوبی هم زده و شیر را آرام آرام اضافه نمایید. در نهایت تمامی مواد را به خوبی با همزن به هم بزنید. پس از مخلوط شدن تخم مرغ، شکر، وانیل، روغن و شیر نوبت به اضافه کردن ترکیب آرد و بکینگ پودر می‌باشد. آرد را به آرامی اضافه کرده و در عین حال نیز هم بزنید. این روند به گلوله نشدن آرد و کیک زبرا شما کمک بسیاری خواهد نمود. با کمک لیسک و به صورت دورانی تمامی مواد را پس از اضافه نمودن آرد هم بزنید. خمیر به دست آمده باید یکدست و خوش حالت باشد.

طرز تهیه کیک زبرا برای 4نفر

روش پخت و طرز تهیه در تعداد های کمتر و یا برای 12 نفر به یک صورت خواهد بود. نکاتی که باید بدانید استفاده از قالب با سایز مناسب می‌باشد. زیرا قالب کوچک موجب شده تا کیک به خوبی پف نکرده و خراب شود. همچنین استفاده از تخم مرغ به پف کیک زبرا کمک بسیاری خواهد نمود. در نتیجه برای تعداد 12 نفر مقدار تخم مرغ را نیز دو برابر نمایید.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره در مورد سفارش کیک جشن و عروسی با شماره تماس 0911225020 در ارتباط باشید.

کیک زبرا برای 6 نفر
کیک زبرا برای 6 نفر

کیک دورنگ با پف زیاد

در این مرحله مایه را به دو قسمت تقسیم نمایید. نصف اول با طعم وانیلی بوده و به نصف دوم پودر کاکائو اضافه خواهیم نمود. کف قالب را به خوبی چرب کرده و به آن مقداری آرد بپاشید تا از چسبندگی آن جلوگیری نماید. مرحله آخر اضافه نمودن مواد به صورتی است تا شکل خط دار و زبرا بگیرند. در مرحله اول یک الی دو ملاقه از مایه وانیلی و سفید رنگ را در ته قالب ریخته و اجازه می‌دهیم تا کاملا پخش شود. سپس بر روی آن یک الی دو ملاقه از مواد کاکائویی ریخته و صبر می‌کنیم تا پخش شود. همین روند را مرحله به مرحله ادامه داده تا هر دو رنگ بر روی هم درون قالب جای بگیرند.

در نهایت با کمک یک خلال دندان و یا سیخ چوبی بر روی مایه کیک طرح مورد نظر را اجرا می‌نماییم. می‌توانید از وسط قالب و در شعاع دایره خط بکشید. تا کیک خط دار شده و حالت زبرا به خود بگیرد. سپس کیک را درون فر قرار داده و به آن 40 الی 50 دقیقه زمان برای پخته شدن دهید. دقت داشته باشید در زیر 40 دقیقه در فر را باز نکرده زیرا موجب شده تا پف کیک کاملا از بین رود. برای اطمینان از پخت کیک، خلال دندانی را درون مواد فرو نمایید. اگر چیزی از مایه کیک به آن بچسبد یعنی کیک هنوز به طور کامل نپخته است. و در غیر این صورت کیک زبرا شما آماده خواهد بود. پس از خارج کردن کیک از درون فر صبر کرده تا کاملا خنک شود. سپس از قالب خارج کرده و در صورت علاقه می‌توانید با پودر قند و یا شکلات آب شده نیز تزئین نمایید. هر چند حالت زبرا و خط‌دار کیک به تنهایی بسیار زیبا و جذاب خواهد بود.

با نگهداری شیرینی آشنایی دارید؟ چگونه شیرینی خشک را تازه نگه داریم؟

کیک زبرا خانگی

کیک زبرا خنک شده را پس از خنک شدن با چاقو برش دداه و در کنار چای و یا قهوه میل نمایید. کالری در هر 100 گرم از این کیک خانگی در حدود 340 خواهد بود. در نتیجه در مصرف و میل نمودن آن بهتر است مراقب تناسب اندام خود نیز باشید. هر چند می‌توانید مقدار شکر و یا روغن را به سلیقه خود کمی کاهش دهید. همچنین پخت کیک زبرا با ماست و یا حتی آب نیز مرسوم می‌باشد. استفاده از ماست های کم کالری و یا آب موجب شده تا کالری نهایی کیک شما کمتر شود. اضافه کردن گردو بر روی مایه کیک قبل از مرحله فر نیز موجب شده تا کیک شما خوشمزه‌تر و مفیدتر شود.

کیک دو رنگ با پف زیاد خانگی
کیک دو رنگ با پف زیاد خانگی

خرید انواع کیک و شیرینی تر را در شیرینی سرای فریدونکنار امتحان نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *