اطلاعات عمومی

چگونه شیرینی خشک را تازه نگه داریم؟

شیرینی کره ای مخصوص

خرید و مصرف شیرینی در ایام متفاوت سال و مناسبت‌های غم و شادی مرسوم می‌باشد. به همین علت بهتر است تا با روش های مختلف سالم نگه داشتن شیرینی در طولانی مدت آشنا باشید. شیرینی خشک به نسبت کیک‌های خامه‌ای و شیرینی های تر مدت زمان بیشتری سالم مانده و خراب نمی‌شود. زیرا مواد فاسد‌پذیر بسیار کمتری دارد. خامه و مواد یخچالی به سرعت در محیط بیرون خراب شده و تازگی خود را از دست خواهند داد. نگهداری در ظرف های در دار و بسته بندی شده و یا پلاستیک‌های زیپ دار گزینه بسیار خوبی در نگهداری از شیرینی خشک خواهد بود. اگر قصد دارید تا شیرینی خشک خود را برای مدت زمانی طولانی داشته باشید، به تازه و ترد بودن آن در هنگام خرید توجه داشته و از قنادی های معتبر تهیه بفرمایید.

خرید شیرینی خشک و تر با تنوع بسیار در طعم، رنگ و اندازه، در شیرینی سرای فریدونکنار امکان‌پذیر می‌باشد. همچنین شما می‌توانید سفارشات خود در شهرهای اطراف همچون بابلسر، سرخرود، محمودآباد و بابل را از طریق تماس ثبت نمایید. دریافت به صورت حضوری و یا ارسال با پیک امکان پذیر می‌باشد.

شیرینی دانمارکی کاسه ای
نگهداری شیرینی خشک و تازه

انواع شیرینی خشک و نگهداری در یخچال

محیط خنک، دور از نور خورشید و بدون رطوبت بهترین مکان برای نگهداری از مواد فاسد شدنی همچون شیرینی می‌باشد. نهایت استفاده و تازه ماندن شیرینی در محیط بیرون با دمای عادی یک الی دو روز خواهد بود. اما با قرار دادن در ظرف های محکم و بسته بندی شده درون یخچال و یا فریزر می‌توان تا مدت زمان طولانی تری نیز استفاده نمود. فریزر می‌تواند گزینه بسیار مناسبی بوده زیرا شیرینی بدون از دست دادن طعم خود به طور کامل منجمد شده و قابل استفاده مجدد می‌باشد. برای میل نمودن ظرف شیرینی را در دمای اتاق گذاشته تا یخ آن از بین رفته و مانند روز اول تازه شود. همچنین می‌توانید درون فر و یا ماکروفر گرم نیز نمایید.

رطوبت شیرینی خشک بسیار کمتر از شیرینی تر و یا کیک‌ های خامه‌ای می‌باشد. و به همین علت تا دو هفته در یخچال و حتی یک الی دو ماه در فریزر نیز قابل نگهداری می‌باشند. برای مراقبت بهتر استفاده از ظرف با درهای محکم و زیپ کیپ ها را فراموش نفرمایید. البته قابل به ذکر است با تمامی این توصیه ها، عطر و طعم شیرینی تازه به طور حتم بیشتر از شیرینی یخچالی و یا فریزری می‌باشد.

برای خرید انواع شیرینی تازه و سالم به ما در شیرینی سرای فریدونکنار، واقع در میدان ماهی، جنب بانک ملی ایران سر بزنید.

قرار دادن نان و کرفس در ظرف شیرینی

یک عدد نان تست را در ظرف شیرینی خشک قرار داده و نتیجه را با چشمان خود ببینید. نان تست رطوبت اضافی موجود در ظرف را جذب خود کرده و موجب می‌شود تا نگهداری از شیرینی خشک بسیار راحت تر شود. همچنین از خشک و شکننده شدن شیرینی موجود در ظرف نیز جلوگیری می‌نماید. به همین علت ترد و تازه بودن شیرینی از بین نرفته و مدت زمان طولانی تری سالم می‌ماند. ساقه کرفس نیز همچون نان تست عمل کرده و موجب شده تا شیرینی ترد و تازگی خود را حفظ نماید. نکته قابل توجه در مورد استفاده از ساقه کرفس، طعم دادن به شیرینی می‌باشد. برای مدت زمان طولانی اگر درون ظرف شیرینی بگذارید، موجب شده تا شیرینی ها عطر و طعم آن را به خود بگیرند. بنابراین برای موقعیت هایی با نیاز به مدت زمان کمتر نتیجه بخش می‌باشد.

شیرینی کره ای مخصوص بقچه ای
خرید شیرینی کره ای مخصوص و بقچه ای

نگهداری جعبه شیرینی خشک درون نایلون

اگر قصد دارید تا شیرینی را درون جعبه اصلی خود نگه دارید، استفاده از نایلون مناسب شما خواهد بود. در جعبه را بسته و درون نایلونی خشک و بدون رطوبت قرار دهید. سپس به خوبی نایلون خود را بسته و گره نیز بزنید. حال می‌توانید درون یخچالف فریزر و محیطی خنک تا مدت زمان مورد نیاز خود نگه دارید. استفاده از جعبه و نایلون گزینه مناسبی برای حمل شیرینی در مسافرت و یا به عنوان سوغاتی می‌باشد. زیرا در کنار زیبایی و استفاده از جعبه قنادی، ترد و تازگی شیرینی خشک خود را نیز حفظ خواهید نمود.

قرار دادن کاغذ روغنی در بین طبقه های شیرینی نیز کمک بسیاری در تازه ماندن آن می‌نماید. شیرینی ها را به طور مستقیم و چسبیده بر روی هم قرار ندهید. در هر طبقه با کاغذ روغنی فاصله داده تا علاوه بر ترد ماندن تزئینات شیرینی‌ها نیز با یکدیگر برخورد نداشته باشند. در این روش علاوه بر سالم ماندن، زیبایی و ظرافت شیرینی خشک را مخصوصا اگر برای مهمانی و یا سوغاتی باشد حفظ خواهید نمود.

سفارش و خرید انواع کیک های ساده و فوری، کیک تولد خاص و شیک با طعم هایی عالی و بهشتی در شیرینی سرای فریدونکنار امکان پذیر می‌باشد.

شیرینی آلمانی ژله ای
شیرینی آلمانی با تزئینات و طعمی نوستالژی در شیرینی سرای فریدونکنار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *